فروشگاه اینترنتی مهان مد

به فروشگاه اینترنتی مهان مد خوش آمدید !

پاک کردن انواع لکه‌ لباس مشکی با روش‌های خانگی

در مراقبت از لباس / لکه بری

از بین بردن لکه لباس مشکی دغدغه بسیار مهمی است. چرا که این لکه‌ها منظره لباس‌ را تحت تاثیر قرار داده و جلوه نامطلوبی ایجاد می‌کنند. لکه لباس مشکی در اثر رنگ، عطر، عرق، چسب و.... به وجود می‌آید. پس روش‌های مختلفی هم برای پاک کردن آن وجود دارد. در این مقاله به ارائه مطالبی در این زمینه خواهیم پرداخت و روش‌های خانگی از بین بردن لکه لباس مشکی را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

رنگ سفید روی لباس مشکی

یکی از آسیب‌هایی که ممکن است لباس مشکی شما با آن روبرو شود ایجاد لکه رنگ سفید بر روی آن است. بسیاری از افراد به محض مواجه شدن با چنین آسیبی لباس مشکی خود را به دور می‌اندازند. در صورتی که برای از بین بردن این لک به کارگیری یک روش خانگی موثر کفایت می‌کند. برای این کار باید در ابتدا بخش لک شده را با آب گرم و یک ماده شوینده شستشو دهید. سپس با کمک الکل یا استون رنگ آن را از بین ببرید. در نهایت نیز لباستان را آبکشی کنید.

لکه عطر

ممکن است در هنگام عطر زدن مشاهده کنید که لکه‌هایی از آن بر روی لباس مشکی‌تان باقیمانده و جلوه نامطلوبی ایجاد کرده است. احتمال دارد چندین بار لباس خود را با آب شستشو دهید اما لکه لباس مشکی از بین نرود. برای برطرف ساختن این اشکال تنها کمک گرفتن از مقداری الکل کفایت می‌کند. به این ترتیب که باید مقداری الکل را بر روی لکه ایجاد شده بمالید. بعد از آن مقداری صابون بر روی سطح آسیب دیده بکشید و لباس مشکی خود را با آب سرد آبکشی کنید.

لکه چربی

لکه چربی ممکن است در هنگام پخت و پز، غذا خوردن و..... بر روی لباس مشکی‌تان ایجاد شود و به راحتی نیز از بین نرود. برای اینکه این لکه لباس مشکی را از بین ببرید بهتر است در ابتدا آن را بر روی یک سطح هموار جای داده سپس از یک تکه مقوا کمک بگیرید و آن را درست زیر لکه قرار دهید. سپس لکه ایجاد شده را با کمک یک ماده شوینده مانند مایع ظرفشویی شستشو دهید. صبر کنید مایع مورد نظر حدود ۳ تا ۵ دقیقه بر روی لباس باقی بماند. سپس آن را آبکشی کنید.

لکه وایتکس

لکه وایتکس از روی لباس مشکی با الکل صنعتی پاک می‌شود. برای این کار باید مقداری از این محلول بر روی پنبه ریخته شده و به صورت ضربه‌ای پیرامون بخش لک شده زده شود و این عملیات چندین بار تکرار گردد. این لکه‌ها از طریق رنگ کردن لباس مشکی نیز از بین می‌روند. با این حال بهترین راهکار برای از بین بردن لکه وایتکس روی لباس مشکی، سپردن این کار به خشکشویی‌ها است.

لکه عرق

لکه عرق دیگر لکه‌ای است که ممکن است بر روی لباس مشکی جای گرفته و به ناراحتی‌تان منجر گردد. این لکه‌ها خود را به رنگ سفید بر روی لباس مشکی به نمایش در می‌آورند و حالت بدی ایجاد می‌کنند. برای از بین بردن این لکه لباس مشکی باید در ابتدا لباس‌تان را با مواد شوینده شستشو دهید. سپس بخش لک شده را درون محلول آب و نمک قرار دهید تا به خوبی خیس بخورد. آب مورد نظر باید سرد باشد. پس از آن لباس خود را با آب بشویید.

لکه چسب

نحوه از بین بردن لکه لباس مشکی که با چسب ایجاد شده دغدغه بسیار مهمی است. چراکه امکان دارد این نوع لک‌ها به آسانی از بین نروند. اگر شما هم با چنین چالشی روبرو شده‌اید بهتر است از یک تکه یخ کمک بگیرید و لک را محو و نابود سازید. تکه یخ مورد نظرتان را باید بر روی چسب بکشید تا به اندازه کافی سفت و محکم شود. سپس از الکل یا استون استفاده کرده و این مواد را بر روی چسب بکشید تا لکه لباس مشکی‌تان برطرف شود.

پاک کردن انواع لکه‌ لباس مشکی با روش‌های خانگی

لکه مام و اسپری ضد تعریق

اگر شما هم از محصولاتی مانند مام و اسپری ضد تعریق استفاده می‌کنید باید انتظار ایجاد لکه بر روی لباس خود را داشته باشید. به خصوص اگر رنگ لباستان مشکی است. در صورتیکه لباس شما با این آسیب روبرو شده بهتر است دست و پای خود را گم نکنید و در اولین گام پوشاک مورد نظر را پشت و رو نمایید. سپس با اندکی صابون رنده شده و کمی جوش شیرین و محلول پاک کننده لک آن را برطرف سازید. به این ترتیب که مواد مورد نیاز را درون آب ریخته و لباس مشکی و بخش لک شده آن را درون محلول جای دهید. یکی دو ساعت صبر کنید و لباس مورد نظر را شستشو دهید.

پاک کردن انواع لکه‌ لباس مشکی با روش‌های خانگی

لکه قرمز (رژ لب)

هر چقدر هم که در استفاده از مواد آرایشی مانند رژ لب احتیاط کنید باز هم ممکن است این مواد بر روی لباس مشکی‌تان کشیده شده و رنگ آن را قرمز سازند. بعضی از افراد به محض مواجه شدن با چنین رویدادی سعی می‌کنند با کمک یک تکه دستمال لکه لباس مشکی را برطرف سازند. در حالیکه اجرای این راهکار بی‌فایده بوده و لک از بین نمی‌رود. اگر شما هم با این مشکل روبرو شده‌اید بهتر است با کمک اسپری مو این لکه‌ها را محو و نابود سازید.

♦♦♦ همچنین بخوانید: روش‌های تضمینی پاک کردن لکه خون از روی انواع لباس

لکه کرم پودر

لکه کرم پودر بر روی لباس مشکی را می‌توانید با کمک قهوه از بین ببرید و در هنگام شستشوی لباس با آب سرد، مقداری قهوه دم کشیده و غلیظ به آب اضافه کنید. سپس لباس خود را آبکشی نمایید.

لکه بور شدن لباس مشکی

اگر لباس مشکی‌تان بور شده می‌توانید با کمک یک لیوان چای غلیظ، رنگ مشکی را به آن بازگردانید. به این ترتیب که یک لیوان چای غلیظ را درون ماشین لباسشویی ریخته و لباس را با آن شستشو دهید یا از یک فنجان قهوه غلیظ کمک بگیرید.

لکه‌های روی چادر مشکی

لکه‌های روی چادر مشکی در اثر عوامل مختلفی شکل می‌گیرند. پس باید در ابتدا عامل ایجاد کننده لک را شناخته و سپس آن را برطرف سازید. برای اینکه بر روی چادر مشکی لک ایجاد نشود بهتر است این لباس را با پودر لباسشویی شستشو نداده و یا آن را درون ماشین لباسشویی نیندازید. چادر مشکی باید با دست شسته شده و بیش از اندازه شستشو داده نشود تا رنگ آن ثابت باقی بماند. همچنین در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگرفته و در نور غیر مستقیم و هوای آزاد خشک گردد.